31 d’agost del 2020

Viatges, La Provença, Àustria i França

Estiu 2020

Aquest any decidir si sortim a fer una escapada i on anar ha estat molt complicat. El tema Covid preocupa.

Molts dubtes i incerteses ens envaeixen, escoltes les notícies i et venen ganes de no bellugar de casa, com a molt acostar-nos al nostre estimat Pirineu. Però aquesta decisió és la que pren molta gent, així que deduïm resultat multitudinari, cosa que cal evitar.

Així, en l’últim moment, decidim omplir de queviures l’autocaravana, aquest cop més que mai, molts menjars fets i amb bosses “zip” al congelador, fruites i verdures i un rebost a petar.

La roba com cada any de calor i de fred.

Com he dit “a petar”, més que mai, intentarem freqüentar els supermercats lo just i necessari.

Anirem cap a la Jonquera i sobre la marxa decidirem.

Vacances 2020

La Provença, Àustria, França

Dia 1- dimecres 12 d’agost 2020

Quilòmetres 42.955

Sortim de Terrassa a les 8:56, fa un dia mica griset, cosa que agraeixo doncs temo la calor i la França.

La nostra intenció és rodar fins la Provença, fer visita d’alguns poblets i sobretot veure algun camp de lavanda, sembla ser que fins a mig agost poden veure's.

Anem directes a Gordes, un bonic poblet enfilat dalt d’un turó, amb un mirador inclòs, realment encantador.

Seguim cap l’Abadia de Senanque, regentada per una Comunitat Cirtencense. Està en una vall i lo curiós es que l’acompanyen rengleres i rengleres de lavanda, no estaven en flor, segurament les havien recollit fa pocs dies. Tot i així molt bonic i calorós. Massa calor pel meu gust.

Pensàvem quedar-nos al pàrquing de Gordes però feia molta calor i decidim pujar a Sault, hi ha una bona àrea, amb serveis i gratis.

Obrim auto que es refresqui i demà serà un altre dia

Quilòmetres 42.606

Coordenades Sault, França

N 44,0940800

E 5,4131870

Dia 2- dijous 13 d’agost Sault

Quina nit més fresca, hem descansat moltíssim.

Sortim de l’auto per fer una passejada pel poble i buscar un punt d’informació, preguntem per on trobar camps florits i la noia diu que ho tenim malament, que per veure-ho bé el millor temps és juliol.

Una mica de decepció, però a mi em costa molt rendir-me així que proposo anar direcció Banon, he llegit que hi ha molts camps.

I sí, de camps, moltíssims!!!!!! Però gairebé tots segats, buf! buf! per fi en veiem uns que encara no ho estan, les flors ja són una mica seques però tot i així jo em vaig sentir molt feliç, vam retratar, buscar papallones, abelles, abellots... una mica de tot. Semblava que s'afanyaven com si el temps se'ls acabés, anant de flor en flor a una velocitat increïble.

Seguim per carretera per anar a buscar l’autopista que ens portarà a Itàlia.

A mi els quilòmetres no m’espanten però la calor em pot. Sincerament vaig passar mala estona fent el tram de Montecarlo, Mónaco etc etc.

Indiquem al Gps un àrea per dormir a Ovada, ja era coneguda per nosaltres, però en temporada d’hivern. Ara més concorreguda, però és prou gran.

Al vespre va costar una mica refrescar, però per fi bona temperatura i bon dormir.

Quilòmetres 43.120

Coordenades Ovada, Itàlia N 44,6403850

E 8,6502650

Dia 3- divendres 14 d’agost, Àustria

Sense pressa , després d’esmorzar, buidar i omplir aigües ja rodem direcció Àustria.

La calor ja es fa present, gairebé els 35 graus, ni puc fer ganxet, el fil no corre, aguantem fins prop del llac Garda, allà ja es veuen uns núvols que tenen ganes de descarregar, i sí es posa a ploure amb ganes, això baixa la temperatura i cada cop més a prop del nostre destí.

Arribats a Kufstein, en una àrea prop del poble, al poliesportiu, temps de berenar una mica i torna a ploure amb ganes, veurem si serà de llarga durada, estem a Àustria, què hi farem.

Quilòmetres 43.702

Coordenades Kufstein, Àustria N 47,587276

E 12,167788

Dia 4- Dissabte 15 d’agost, festiu

Nit descansada, i després d'esmorzar fem una visita pel poble, és bonic i animat.

Tornem a l’auto doncs avui toca fer la ruta del “Doctor en los Alpes”, intentarem trobar racons on es va rodar la sèrie.

Anem cap Ellmau i de sobte veig l’església, dic, aturat! Enrere! És al poble de Going on hi ha la fonda, la font, l’església, el cementiri… una passada, em vaig commoure i tot.

No érem sols, quin munt de gent i de totes les edats, tothom retrata que retrataràs, fascinats de veure en directe el que tants cops ens han ensenyat a la televisió.

Fem visita a l’església, amb mascareta tothom, i anem a dinar a l’auto.

Seguim la ruta ara direcció Ellmau, diuen que es pot veure la consulta, llàstima que no la podem visitar doncs al ser festiu és tancat.

No deixen apropar l’auto al destí doncs està prohibit, així que sota un sol impressionant toca fer caminada i costa amunt, més d’un quilòmetre, però allò semblava la Rambla de Barcelona, joves i grans tothom cap a la consulta.

Igual igual que a la sèrie, fins i tot la placa del Doctor Roman. Molt curiós.

Tornem acaloradíssims a l’auto i decidim anar a fer visita a un llac proper.

Mare meva!!!! No podíem pas imaginar on ens posàvem, una carretera-camí estreta i molt enfilada, cotxes que baixaven i nosaltres sense poder enretirar-nos, espantós!!! Amb ganes de trobar el famós llac.

Per fi arribats, però el pàrquing a vessar i no ens deixen pas aparcar.

Jo m’apropo al vigilant i amb un català expressiu al màxim li demano uns minuts per respirar i veure el llac, fer unes fotos i marxar. El senyor imagino per llàstima ens va deixar aparcar en un raconet i sí, era molt bonic, les persones pagaven per accedir a la gespa i banyar-se. Prou ple. Ja una mica més assossegats tornem a posar-nos al caminet i creuant els dits per tal de que no pugessin masses cotxes.

Ja prou aventures per avui anem sobre segur a fer nit al pàrquing de Going, és tranquil amb bones vistes i el soroll d’aigua del riuet que tenim darrere és molt relaxant.

Quilòmetres 43.781

Coordenades Going, Áustria  N47,514202

E 12,334621

Dia 5- Diumenge 16 d’agost, Cataractes de Krimmier

El destí d’avui és anar a veure unes cataractes i fer una caminada. Però veig un dia radiant i esplèndid així que em fa il·lusió tornar a veure la fonda i l’església amb el fons de muntanyes que avui són netes i sense núvols mostrant un paisatge espectacular .

Aturats, embadalits, bocabadats. Senzillament preciós.

Ens acomiadem i...

Cap a les cataractes falta gent, situades al parc natural de Hohe Tauern. Hi ha pàrquing molt a prop, fas una caminada, pagues entrada 4 euros i seguint un caminet arribes a la cascada, al peu, esquitxen bastant, retratem, fem “postureo”, en fi, en gaudim una bona estona, després veiem un camí que tira amunt i ens fa gràcia seguir-lo, deunidó! quina pujada!!!!!! Però nosaltres amunt, amunt, ens anem aturant per respirar.

Hi ha  miradors per veure la cascada en diferents nivells, arribem fins dalt de tot, bé sembla dalt de tot però el camí continua doncs fa diferents salts. Ens aturem a l’alçada de 1220 metres, només queden 3 miradors, penso que suficient, després d’un confinament, desentrenada i amb un peu ben esberlat.

Baixem i anem a dinar a l’auto.

Mirem ruta i pensem que ara toca veure neu a poder ser, busquem una glacera que sigui important i aparquem a un pàrquing a prop d’un funicular.

La glacera és Kitzsteinhorn, prop de Kaprun, a l'alçada de Zell and see.

Quilòmetres 43.891

Coordenades prop de Kaprun, Àustria  Pàrquing N 47,2404960

E 12,7313840

Dia 6- Dilluns 17 d’agost Glacera de Kitzsteinhorn

Deixem l’aparcament on hem fet nit, una senzilla esplanada on hi hem aparcat unes furgonetes i nosaltres, doncs en els pàrquings dels elevadors no permeten pernoctar.

Ben equipats, botes, pantaló llarg, i jaqueta d’abrigar, ah! I mascareta anem cap a la taquilla per treure els tiquets, barats no son però després del vist el preu és just. 47 euros per persona.

En total cal agafar 4 elevadors, així vas enfilant alçada.

Les vistes són molt boniques, de cop no veus res, un núvol ho tapa tot, però de la mateixa manera que ve marxa i veus verd, aigua, cascades, bens, i anant enfilant fins que s’arriba dalt.

Tot està nevat, hi ha activitats pels nens, fas caminada, ara caic ara m’aixeco, hem rigut moltíssim i anant pujant fins un mirador.

Com ens ha costat, pujar, enfilar cames i falta d’aire, que malament ho he passat, però les vistes m’animen a tirar endavant, per fi als 3000, els núvols hi són, però es mouen i van destapant muntanyes amagades, molt bonic, el paisatge canvia per moments.

Després hem vist una mena de túnel, nosaltres cap dins, buf, buf, quina pujada, quin ofec, mascareta, tot tancat, falta d’aire degut l’alçada, en fi un poema. Per fi hem trobat la sortida i oh! Oh! Oh!, un altre mirador, el de dalt de tot, quines vistes 3.029 metres. Fotos i mes fotos d’un paisatge canviant degut a la meteorologia. Hem passejat i gaudit.

Descansats hem anat agafant els telecabines i poc a poc anant baixant.

Cap a l’auto a dinar

Després hem buscat on fer parada per dormir, hagués anat bé a Zell am see, però impossible trobar un aparcament.

Mirem àrees i en trobem una a uns 20 quilòmetres, diu la ressenya lloc molt bonic, prop d’un rierol, envoltat de muntanya! Sí bonic i verd! Però sense wifi. Ho sento però, és ”el culo del mundo “.

Quilòmetres 43935

Coordenades Pàrquing, (no cal)

Dia 7-Dimarts 18 d’agost Hallstatt

Ens despertem amb el ja típic sorollet d’aigua, esmorzem i cap a Hallstatt, però primer ens aturem a un “Spar” a comprar pa i una mica de fruita variada, tot molt correcte, gel, mascaretes i prudència.

Seguim cap a Hallstatt on hem llegit que és molt complicat aparcar, hi ha una circumval·lació al poble, ja que l’han fet només per vianants, aquest poble és classificat un dels més bonics d’Àustria i a més també diuen que s’hi van inspirar per fer la pel·lícula de la “Frozen”.

Arribem, busquem i a tots els pàrquings prohibit autocaravanes, menys un classificat com a càmping, però es pot pagar per hores, així que som-hi i amb l'avantatge que no és massa lluny del centre.

Mentre el de recepció dina, nosaltres també ho vam fer, a les 2  paguem i anem de visita, la veritat molt bonic, un poblet tocant al llac amb unes vistes precioses. De sobte aigua va! I nosaltres mitja volta, ja havíem recorregut mig poble quan de sobte torna a sortir el sol, que fem? Voleu retratar amb un altra llum? Doncs apa som-hi! Amunt que fa pujada i retrata que retrataràs. Vam poder copsar el poble amb una bona diversitat de colors.

Ja caminem cap a l’auto i direcció a buscar un lloc on fer nit.

El Feli proposa l'àrea de Obertraun

Oh!oh!oh! Quina preciositat, gespa, el llac, possibilitat de banyar-se, ànecs, cignes i unes vistes meravelloses. La veritat s'hi està molt bé.

Avui sí que has encertat!!!!

Quilòmetres 44.051

Coordenades Obertraun, Áustria N 47,558832

E 13,679636

Dia 8-Dimecres 19 d’agost. Gmunden

Després d’esmorzar anem de visita al llac, el dia s’alça assolellat després d’una nit amb molta pluja.

M’ha agradat moltíssim veure aquell paisatge, el llac envoltat per unes muntanyes esplèndides que es reflecteix en les aigües transparents, fins i tot veiem una glacera amb neu perpètua, els cignes han vingut a menjar doncs  els he portat unes patates una mica caducades, realment una passada, hem fet moltes fotos.

I ja, caminet a Gmunden. Un altre poblet també amb fama de bonic. Ben aparcats al centre  fem caminada al voltant del llac fins arribar al Castell d’Ort, situat al mig de l’aigua només enllaçat amb un pont, donant una imatge preciosa.

També hem visitat l’església i voltants.

Ha fet moltíssima calor

Sortim del poble per buscar un càmping, avui toca fer dutxa amb cap i tot, els dia a dia els portem sense endarreriments, però fer caps a l’auto és una mica complicat.

Arribem al destí i “completo”, parem a dinar en un pàrquing i prosseguim,

Pel que veiem trobar càmping prop del llac és pràcticament impossible, tenen costum de fer vacances en aquests llocs.

El Feli n'ha trobat un, a la muntanya, al costat d’un riu, és senzill, petitet però amb bones dutxes. Estem tots que brillem.

Relaxats i amb rebequeta fem cadascú el que volem.

Quilòmetres 44.208

Coordenades      N 47,6167020

E 13,8126000

Dia 9- 20 d’agost,  de Salzburg a Tirol

Sortim del càmping per anar cap a la zona de Tirol, hem de creuar un tros d’autopista d’Alemanya, estem preocupats doncs no sabem si ens deixaran entrar i sortir pel tema Covid. A mida que avancem veiem molts rètols i jo diria que cues en una àrea per tal de fer proves.

Nosaltres anem tirant fins entrar tranquil·lament altre cop a Àustria, la nostra fita és arribar a Rattenberg, però rebem notícies del Xavi i la Montse de l'Ametlla. Uns bons amics que també son per la zona, proposen fer una quedada en un lloc comú, ells escullen  pàrquing doncs han d’obrir la tenda. I allà que anem, amunt amunt d’una muntanya, carretera super estreta i en un parc de cérvols, lloc tranquil i fresquet, no l’oblidarem pas el recorregut! Mare meva! Quina carretera!  No van tardar en arribar.

Quina alegria la trobada!!!! Feia dies que no ens veiem i retrobar-nos tan lluny de casa ha estat  molt emocionant.

Després de saludar-nos i fer una passejada veient vaques, cavalls, prats i boscos, preparem un sopar per a tots, un pa amb tomàquet, pernil dolç i salat, llonganissa, una taula de diferents formatges, una amanida variada i de postres un tiramisú comprat al “Hoffer”, jo diria que és el nostre “Aldi”. Tot boníssim, regat amb un vinet “BACH EXTRÍSIMO”, el que portàvem.

Xerrem moltíssim, el Xavi que sempre te aventures i desventures per explicar, la Montse qui és una guia turística en persona, no ens cansem d’escoltar-los. Quina vetllada tan agradable!!!! Conversant i rient es fa l’hora de anar a dormir.

Ells a la seva tenda muntada dalt del seu cotxe i nosaltres a l’auto.

Quilòmetres 44.493

Coordenades Wildpark Aurach, Áustria   N 47.41349,

E 12.45395

Dia 10- Divendres 21 d’agost. Rattenberg, Alpbach, Weer, Wattens

Ens hem despertat en un dia assolellat, tornarà a fer calor i forta, els “veïns” ja piquen a la porta per saber a quina hora obre la cuina, la cafetera en marxa, les torrades, els cereals i el pa amb embotit, tot funciona, tornem a compartir experiències xerrant, rient, fins que ja és l’hora d’acomiadar-nos, ells busquen muntanyes per enfilar i nosaltres busquem poblets amb bonics paisatges.

Anem cap a Rattenberg, passegem, és un poblet que li diuen la Venècia austríaca, doncs hi ha molts comerços dedicats al vidre, mira no esta mal, és petit i bonic.

Dinem al mateix aparcament i marxem cap a Wattens per veure l’exposició de la fàbrica  Swarovski, fa anys que ho coneixem, hem fet visites en altra època, ara doncs al museu no hi entrem, fem la botiga, per cert molt diferent, imagino que s’han hagut de renovar i els resultats no són massa del nostre gust ni de les nostres possibilitats. Caríssim tot, però hem recordat bons moments.

La calor que fa és espectacular, no ho havíem viscut mai.

Després anem cap a Weer, i Sant Peter, molts bons records de quan anàvem a l’Alpen Camping, em vaig ben emocionar. Les misses que havíem escoltat, les olors a herba fresca i a vaca.

Tot em va traslladar a anys enrere, les passejades en bicicleta, la Núria a la cadireta, el gosset dins la cistella, els camps de panís, els ocellots que voltaven pel costat, mentre pedalàvem fins a Insbruck. Que bé ho passàvem!!!!

En fi tot això és nostre i no ens ho pren ningú.

Parem per a dormir en una àrea de Wattens, prop de les piscines.

Quilòmetres 44628

Coordenades Wattens N 47,2937800

E 11,5801820

Dia 11- Dissabte 22 d’agost, adeu Tirol

Arrenquem en un altre dia assolellat, avui diem adeu al Tirol, però volem acomiadar-nos fent una ullada a poblets típics alpins, visitem Gotzens, Sellrain…., recorden una mica els nostres pobles del Pirineu.

Al Tirol però, tot és exagerat, la vegetació, les muntanyes, els colors, les extensions dels prats, els rius, el seu cabal, tot presenta uns paisatges espectaculars.

Anem baixant cap a trobar l’autopista que des d
’Innsbruck en porta al Brennero i aquest en baixa a Itàlia.

Tan bon punt traiem tiquet, cartells anuncien retencions, en principi penses seran de moment, però a mida que anem tirant, para, engega, para, engega a 5 quilòmetres hora i aturats. Entenem que això serà llarg, anuncien fins Affi, és a Verona. Jo no sé si és pel fet de ser cap de setmana, o perquè tots els italians han sortit a la carretera.

La calor no la puc descriure i tampoc ho vull doncs no vull mal a ningú, a la cabina 38 graus, el sol directe, jo penso... no ho aguantaré. I així anar fent, les àrees pleníssimes, és hora de dinar, no sabem on posar-nos. Ens posem mal aparcats en una àrea gasolinera, just per dinar, i tornem-hi però la cosa no millora. El sol ja cau i encara rodem per l’alçada del llac de Garda, Moltíssims cotxes agafen la sortida i com no caben a l’autopista això provoca un embús, imagino que aquesta és la causa del efecte acordió.

Parem a posar gasoil i aigua, avui  la dutxa és molt necessària després de tantíssima calor. De pas mirem algun lloc per fer nit prop de Bergamo.

Ens aturem a la Ville de Alme, molt tranquil i molt bé, obrim totes les finestres i aconseguim baixar uns graus la temperatura de l’auto.

Sopem, i com cada dia ens veiem uns capítols de la sèrie “Perdidos”.

Quilòmetres 45.081

Coordenades Villa d’ Alme, Itàlia N45,7384120

E 9,6243830

Dia 12- Diumenge 23 d’agost, Col du Grand-Saint-Bernard

Després d’esmorzar tornem a fer autopista, desitjant, que avui no estigui tan plena, de moment circulem bé ens queda però fer un bon tros i costerut ja que cal travessar la Vall d'Aosta, paisatges preciosos però moltíssimes corbes i enfilats ports de muntanya.

Volem pujar pel Col du Grand-Saint-Bernard, nosaltres ja el coneixem però la Núria no, i ens fa il·lusió que pugui viure l’experiència. Així que amunt, amunt, vigilant de no encaminar-nos cap el túnel que travessa el port, és molt pràctic però et perds les vistes meravelloses, amb molta atenció ho fem bé i amunt, amunt que fa pujada fins el Col du Grand Saint- Bernard

Aparquem a la banda Suïssa, ja que el Col fa frontera entre Suïssa i Itàlia. Fa un dia esplèndid, amb un vent i un fred que estic segura s’enduu virus i impureses. La gent prudent amb mascaretes, aquestes s’agraïen, com si fossin bufandes, gorra i ben abrigats fem fotos per tot arreu, que bonic!

Arribem a l’Hospital on hi ha els gossos “Sant Bernat”, la Núria prefereix no visitar-los, hi ha gent per treure tiquet i poder tocar-los, i fins i tot passejar-los.

El 1035, es va construir sobre el pas, un hospital, regentat per una congregació de “Canonges Regulars de Sant Agustí”, per obra de Bernat de Menthon, amb la finalitat de recobrar, assistir i protegir els nombrosos viatgers.

A partir del segle XVI almenys, els Canonges de l’hospital tenien grans gossos que amb el temps van ser coneguts com a raça Sant Bernat, que ajudaven al rescat dels viatgers.

No deixa de ser una atracció turística, però és bo conèixer com anys enrere feien una gran labor per tal de fer rescats.

Dinem i continuem direcció Chamonix.

Arribem a l'àrea de sempre, aparquem i sortim a fer una passejada pel poble, amb jaqueta que és ben rebuda.

El poble de Chamonix sempre té bon ambient. En aquella hora els restaurants plens de gom a gom, i excursionistes amb cara de cansats també buscant on reposar força.

Una mica cansats degut imagino al canvi de temperatura tornem a l’auto, i fem la rutina diària, sopar i “Perdidos”, això sí amb una temperatura ideal i unes vistes immillorables.

Quilòmetres 45.430

Coordenades Chamonix-Mont-Blanc, França N 45,91575,

E 6,86944

Dia 13- Dilluns 24 d’agost, Aiguille du Midi, Chamonix.

Chamonix desperta amb un dia clar, algun nuvolet al cel fa que el paisatge sigui encara més bucòlic. Esmorzem i preparem tot per pujar a L’Aiguille du Midi.

Anem a treure tiquets i tot molt controlat, puc dir que ha estat el lloc on ens hem barrejat amb persones, pots de Gel hidroalcohòlic arreu, ens fan passar per grups, abans però, un arc ens pren la temperatura a tothom. La veritat molt vigilat.

Ja surt el nostre nombre i cap el funicular a gaudir de les vistes.

Primera parada, canvi de cistella i amunt, aquí puges ràpid i molts metres. L’últim tram es fa amb ascensor.

La zona es acotada, vas de mirador en mirador donant la volta per les zones permeses, no és com a la glacera que pots sortir i trepitjar per on vols. Te lògica doncs és molt empinat tot plegat.

Repetim l’experiència del mirador transparent, és una mena de balcó, de la mida d’un ascensor, fet amb un material transparent, vidre, i és clar poses els peus i sembla que camines sobre el buit.

La veritat val la pena. És molt preciós.

Als volts de les tres tornem cap a l’auto després de fer un munt de fotos.

Dinem, descansem i cap a mitja tarda fem una altra  passejada pel poblet.

Quilòmetres 45.430

Coordenades Chamonix-Mont-Blanc, França N 45,91575

E 6,86944

Dia 14- Dimarts 25 d’agost De Chamonix a Collioure, Aturem a Annecy

Acomiadem Chamonix i ja ens anem mentalitzant de que anem tornant cap a casa, pensem en la calor, en la feina, en el "virus", tot es va veient més proper. La veritat tot això se’ns fa una muntanya, però amb les bateries carregades segur que podrem amb tot.

Viatgem i fem quilòmetres i de sobte llegim Annecy, així que ens hi acostem i visita assegurada.

Aparquem a tocar del llac, un pàrquing que hem llegit, ens hi acostem, paguem zona blava i cap al centre del poble per fer fotos a racons bonics, el poble d’estil medieval, és just a la desembocadura del riu Thiou i toca al llac Annecy .

Els jardins, l’aigua transparent, els boscos del fons donen una imatge espectacular.

No ens entretenim massa doncs hi ha bastanta gent, així que en fugim i ens dirigim al llac on tot és molt més saludable.

Es fa l’hora de dinar i just quan rento plats uns policies en bicicleta ens diuen que el lloc no és per autos, és per autobusos. Jo li ensenyo la paella i li dic ja marxem!

Uns Italians parlen una mica acalorats, nosaltres adeu-siau i cap a la carretera.

Ara toca suar i rodar. El Feli, a qui em conec ja posa el peu a l’accelerador per arribar a Terrassa d’una tirada, nosaltres li fem entendre que porta un munt de quilòmetres i podríem fer una parada per dormir i demà continuem. Decidim aparcar a Collioure, l’endemà visiteta i continuar.

No li sembla malament.

Arribem ja fosc amb unes coordenades indicades però  la policia molt amablement ens diu que allà no podem fer nit que hem d’anar al P2 on hi ha totes les autocaravanes. És en podríem dir l’àrea oficial de Collioure, disposen d’unes navetes gratuïtes que t’acosten al poble i et tornen. N’hi ha molt sovint.

Perfecte, aparquem i sort que aquesta àrea és dalt d’una muntanyeta,  perquè fa moltíssima calor. Finestres i escotilles obertes i a descansar.

Quilòmetres 46.120

Coordenades Collioure P2 França N 42,525075

E 3,079511

Dia 15- Dimecres 26 d’agost, De Collioure a Palamós i Terrassa.

Al matí agafem la segona naveta, apunta un dia molt calorós, el conductor amb moltes ganes de xerrar ens explica un munt de coses en un català-francès, la veritat molt curiós.

Fem una passejada pel bonic poble, posem els peus al mar i tornem cap a l’autocaravana.

I ara decidim el següent pas...parlar amb la meva germana, doncs la meva neboda avui fa 18 anys. Passar tan a prop de Palamós i no felicitar-la, em sap molt de greu, el Feli accedeix a fer la quedada. Ens desviem cap a Palamós, quedem a l’aparcament d’un “Aldi”, així no ens cal entrar al centre en plè estiu.

Quina alegria!, quina emoció!. Es presenten totes 3 amb mitja síndria i una capsa de galetes! A la síndria un bastó amb el número 18 i molt contents i sobretot sanejats amb “Sanytol” ens retratem per immortalitzar el moment , ens acomiadem.

Quina bona estona hem passat!

Fem un mos lleuger i ràpid i cap a casa falta gent.

Arribem a mitja tarda, contents i satisfets del viatge d’aquest estiu, totalment improvisat i ple d’incerteses.

Quilòmetres Terrassa 46245

Total 3.453 Quilòmetres

Mètode de refrigeració, tovallola mullada